روش مطالعه درس زبان انگلیسی برای کنکور

به منظور مطالعه صحیح درس زبان انگلیسی برای کنکور موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

استفاده از روش فیش برداری:

ابتدا هر چند لغت که استخراج کرده‌اید با معنی و ذکر شماره در یک طرف فیش بنویسید و در طرف دیگر آن یک جمله‌ی کاربردی که مورد علاقه خود است را مثال بزنید و کلمه مورد نظر را در آن جمله بکار ببرید.

نحوه‌ی خواندن گرامر:

برای خواندن گرامر باید به صورت پایه‌ای عمل کرد. بعد از خواندن و یادگیری می‌باید از تمرین‌های کتاب درسی و تست‌های موضوعی و طبقه بندی شده هر بخش از کتاب استفاده کنید تا آن قسمتهایی که مطالعه کرده‌اید در ذهن شما باقی بماند.

اطلاعات شما نسبت به قالب‌های گرامر و زدن تست می‌تواند شما را مطمئن کند که آمادگی کامل را دارید برای زدن ۵ الی ۶ تست کنکوری در درس مورد مطالعه به نکات زیر توجه کنید:

– برای یادآوری مجدد و مرور لغات از هر فرصتی استفاده کنید.

– جمله و اصطلاحاتی که حفظ کرده‌اید را در ذهن خود تمرین کنید.

– به معنای مختلف واژه‌ها یا حروف اضافه حتماً توجه کنید.

– در بخش گرامر باید پایه جملات را بیاموزید و آنها را تمرین کنید.

نحوه‌ی زمان بندی برای مطالعه درس زبان انگلیسی:

دانش‌آموزان در حال تحصیل ۳ روز در هفته می‌توانند به مطالعه گرامر اختصاص دهند. و ۲ روز را به پیشروی و مطالعه و مبحث جدید و یک ساعت و نیم را برای مرور مباحث مطالعه شده خود تنظیم کنند.

نکته مهم: جهت یادگیری هر چه بیشتر لغات زبان انگلیسی و زبان عربی می‌توانید هر شب ۳۰- ۲۰ دقیقه به امر مطالعه این دو درس قرار دهید و با دقت تمام هر شب این زمان را صرف خواندن و یادگیری لغات نمائید. هر چند این کار به ظاهر ساده است اما می‌توانید پاسخگوی ۷۵% تا ۸۰% سؤالات کنکور باشید.

در بعضی از موارد دانش‌آموزان با توجه به اینکه دروس عمومی را خوب مطالعه کرده در هنگام تست زنی ناموفّقند، با توجه به اینکه خوب خوانده‌اند و فهمیده‌اند نمی‌توانند گزینه درست را انتخاب کنند، در چنین مواقعی توصیه می‌شود با زدن تمرینی تعدادی تست و یا حتی روخوانی تعدادی تست قبل و یا وسط مطالعه دروس عمومی دقت ونکته بینی خود را افزایش دهید تا به عنوان یک داوطلب دقیق تر بتوانید خودتان نکات تستی را از میان مطالب مختلف پیدا کنید و پیش بینی انواع تست‌ها و گزینه‌های مختلف را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.