روش حرفه ای تصویرسازی ذهنی امیر مسعودی برای یادگیری بهتر ریاضی

تصویر سازی ذهنی

روش حرفه ای تصویرسازی ذهنی امیر مسعودی برای یادگیری بهتر ریاضی

اعداد ، فرارترین نوع اطلاعات هستند. در زندگی شما اعداد به نوعی برایتان اهمیت دارند و چه بسا جزء پر رفت و آمدترین اطلاعات در حافظه ی شما شده اند.
فرمول های ریاضی و هندسی شامل یکسری علائم و اعدادی می باشند که مثل اعداد، فرار هستند. در روش تصویر سازی ذهنی ، تصاویر جای علائم و اعداد را می گیرند و مشکل حافظه را در به خاطر سپردن و نگهداری طولانی مدت حل می کنند و در زمان و مکان مناسب فرمول ها بازیابی می شوند.

فرمول های ریاضی ، شیمی، فیزیک و هندسه دو گونه اند: فرمول های معنایی و فرمول های ظاهری

فرمول هایی مانند فرمول های فیزیک که معنای آنها مد نظر می باشد. یعنی علاوه بر به خاطر سپردن علائم و اعداد ، معنای آن علائم هم منظور نظر می باشد. شما باید ابتدا معناب فرمول را مشخص کنید. سپس برای معنا یک نماد یا نشانه بگذارید.
در مرحله ی دوم شما باید براساس نماد با نشانه تصویر داستانی عجیب و غریب برای فرمول بسازید و اگر تعداد فرمول ها زیاد بود ، آنها را به یک پایه ی مورد علاقه وصل کنید.

به این مثال ها توجه کنید : معنای علائم نوشته شده است. شما براساس سلیقه ی خود برای هر معنا یک نماد با نشانه تصویری بسازید و براساس نمادها یک داستان تصویری به وجود آورید.

حال اگر فرمول ریاضی به زبان فارسی باشد. شما باید آنها را نیز بر اساس معنای فرمول تصویر سازی کنید. یک فرمول ریاضی به زبان فارسی از یکسری کلمات با معنی و مفهوم تشکیل شده است.
چگونه ریاضی را یاد بگیریم ؟

ابتدا برای واژه یا کلمه ای که در فرمول می باشد، یک نماد یا نشانه بسازید.

به مثال های زیر توجه کنید.

÷ = پینگ پونگ

شما باید براساس نمادها یک داستان تصویری بسازید.

فرمول هایی که ظاهر علائم آنها مدنظر می باشد. در اینجا ما کاری به معنای علائم آنها نداریم. هدف ما این است که این فرمول ها به هر طریقی که شده از حافظه ی ما محو نشوند. فرمول را در مرحله ی اول بنویسید و برای هر علامت که به زبان انگلیسی نوشته شده است ، یک نماد با توجه به سلیفه ی خود بسازید. به طور مثال:

A : علی = : آن طرف پل : نیما : روی دوچرخه

تصویر ذهنی برای این فرمول : علی آن طرف پل نیما را روی دوچرخه سوار کرد.

 

مهندس امیر مسعودی مدرس برتر فیزیک و ریاضی کنکور
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.