موفقیت در کنکور با روش تست زنی امیر مسعودی قسمت (۹)

موفقیت در کنکور با روش تست زنی امیر مسعودی قسمت (۹)

شیوه ی تست زنی درمنزل:

سعی کنید هرتعداد درس را که در روز میخوانید با توجه به شرایط،بودجه بندی و زمان آزمون از خود یکجا وباهم تست بگیرید.با این تمرین شما ذهن را دربیاد آوری و استفاده از آموخته های طبقه بندی شده ،یاری میدهید و ذهن عادت میکند چند درس را بتواند دریک زمان مشخص بیاد بیاورد.

اگر روزانه این تمرین را انجام دهید،باعث میشود ازخستگی ذهن در جلسه ی آزمون جلوگیری شود و شما بتوانید از حداکثر توانایی ها و دانش خود درآزمون ها استفاده ببرید.

درابتدای تمرین تست زنی زماندار،ممکن است نتوانید بخوبی زمان را مدیریت کنید و بقولی زمان از مدیریت شما خارج شود.که در ابتدای تمرین ،اشکالی ندارد و میتوانید کمی زمان بیشتری به تمرین تست زنی اختصاص دهید زیرا باز هم
نباید سرعت فدای دقت شود.

کم کم و به مرور زمان میتوانید به زمان اصلی و مختص هر تست دست یابید.

تذکر:هیچوقت قبل از درک کامل درس و اتمام مراحل یادگیری ،تست زماندار نزنید چرا که در این حالت فقط باعث هدر رفتن وقت خود خواهید شد.

تست زنی در منزل در سه مرحله باید انجام شود:

۱- تست زنی همزمان با اولین مطالعه برای مبحث مورد نظر که بهتر است از تست های موضوعی در این مرحله برای تست زنی استفاده کنید.

۲- تست زنی بعد از یادگیری کامل مبحث مورد نظری که تمام مراحل مطالعه و یادگیری آن با رعایت اصول مطالعه همچون خلاصه نویسی ها ، حاشیه برداری ها و … انجام شده که در این مرحله برای تست زنی باید از تست های تکمیلی مربوط به همه مباحث استفاده کنید تا به تسلط برسید.

۳- این مرحله ویژه دوران جمعبندی عید تا کنکور است که در آن برنامه تست زنی شما جهت افزایش سرعت و دقت است و باید از کنکورهای سراسری و تست های مختلط باشد.

این مرحله باعث آمادگی هر چه بیشتر شما در حل تست های جامع و نیز افزایش تسلط در مباحث خوانده شده می شود.

 


مهندس امیر مسعودی مدرس برتر فیزیک و ریاضی کنکور
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.