الگوی خواب کنکورها از امیر مسعودی (بخش اول)

الگوی خواب کنکورها از امیر مسعودی (بخش اول)

اهمیت خواب کنکوری ها , ناگهان تصمیم به تغییر الگوی خواب نگیرید. این یک روند چند هفته‌ای است. سعی کنید هر دو یا سه روز یک ربع زودتر بیدار شوید . شام را دیروقت نخورید تا اجازه دهید که تا زمان خواب هضم شود. ازطرفی شام سنگین میل نکنید.
اهمیت خواب کنکوری ها , مشکل خواب داوطلبان کنکور سراسری یکی از مباحثی چالش برانگیزی است که بسیار برای داوطلبان کنکور پیش می آید خواب بیش از اندازه است ! این مشکلی است که بسیاری از دانش آموزان با مشاوران خود در میان می گذارند. اما با بررسی بیشتر بحث فراتر از این می رود و مشکلات بیشتری نیز پیش می آید.

اهمیت خواب کنکوری ها : بسیاری با مراجعه به مشاوران از آن ها راه حلی برای مشکل خواب کنکوری های خود می خواهند بخصوص خواب زیاد بهاری که از عید مشکل سار می شود و باعث کاهش ساعات مطالعه و در برخی موارد حادتر باعث افت درسی داوطلب می شود. با یک حساب کوچک به راحتی مسائل روشن می شود. بیایید با هم در این مورد بحث کنیم.

اهمیت خواب کنکوری ها : در حالت کلی روزهایی که مدرسه باز بوده و شما به مدرسه می روید، تقریبا ۶-۷ ساعت از روز خود را در آن جا می گذرانید. پس تا اینجای کار شما از ۲۴ ساعت روز ۱۸ ساعت دیگر دارید. در روز شما اگز ۲ ساعت کلاس اضافه نیز بروید تقریبا ۱۶ ساعت باقی می ماند.

از این ۱۶ ساعت شما ۲ ساعت نیز برای استراحت زمان دارید بنابراین ۱۴ ساعت باقی می ماند. اما این مقدار در روز های تعطیل بین ۲۰ تا ۲۲ خواهد بود.(خودتان حساب کنید.) حال اگر شما ۸ ساعت(زیاد است! ۶- ۷ ساعت کافی است) بخوابید ۶ ساعت وقت مطالعه دارید. حال بسیاری از دانش آموزانی که مراجعه می کنند فقط ۳ ساعت درس می خوانند! و مشکل اصلی در همین است که از ساعت هایی که بیدار هستند نیز استفاده نمی کنند.

 


مهندس امیر مسعودی مدرس برتر فیزیک و ریاضی کنکور
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.