راههای امیر مسعودی برای رسیدن به نکات طلایی ( بخش دوم )

راههای امیر مسعودی برای رسیدن به نکات طلایی ( بخش دوم )

کیفیت هوای تنفسی: کیفیت هوای تنفسی مکان مطالعه برای کنکور، هم از نظر ایجاد نشاط و هم از لحاظ فراهم آوردن موجبات کسالت خیلی مهم است. تنفس در اتاق در بسته که هوا به قدر کافی در آنجا وجود ندارد، باعث رخوت و خستگی می شود.
جهت تابش نور: نور باید از سمت چپ، بالا و با زاویه تقریبی ۴۵ درجه به کتاب و کاغذ بتابد. تابش نور از سمت راست به خصوص هنگام نگارش، باعث ایجاد سایه دست برروی کاغذ می شود که در دید اشکال ایجاد کرده و در نتیجه باعث خستگی چشم می شود .
استفاده از نور غیر مستقیم: بهترین نور برای مطالعه و کار، روشنایی معمولی مکان مطالعه است که در هوای روشن به وسیله نور غیر مستقیم ایجاد شده باشد .
یکنواخت بودن نور محیط: نورهای محیط به خصوص اگر در زاویه دید چشم های شما هستند، باید یکنواخت باشد. یکی از معایب استفاده از چراغ مطالعه این است که تمرکز نور به سطح کتاب و تاریکی نسبی محیط اطراف باعث خستگی زودرس چشم ها می شود .
نور لامپ های مهتابی: نور لامپ های مهتابی به علت داشتن نوسان، چندان مناسب نیست و بهتر است به جای استفاده از یک منبع نوری از چند چراغ استفاده نمود.نور نباید نوسان داشته باشد تا روشنایی محل مطالعه یکسان بماند.

 


مهندس امیر مسعودی مدرس برتر فیزیک و ریاضی کنکور
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.