امیر مسعودی به شما می گوید چگونه فیزیک بخوانید

امیر مسعودی

امیر مسعودی به شما می گوید چگونه فیزیک بخوانید

سلام به دوستان کنکوری مقاله ای که امروز براتون نوشتم درباره نحوه مطالعه فیزیک هست که در کنکور تجربی ۲۵ تا ۳۰ سوال رو به خودش اختصاص میده و ضریب ۲ داره!

 

فیزیک درسی مفهومی که برای فهم بهتر افراد به فرمول تبدیل شده در واقع یه سری افراد نابغه نشستن این مفاهیم رو کشف کردنو برای تعمیم این دانش اونارو تبدیل به فرمول کردن…

 

پس نتیجه می‌گیریم که میشه سوالات فیزیک رو با مفهوم و یک سری محاسبات کوچک به جای اون فرمول‌های پیچیده حل کرد.

شما برای فیزیک نیاز به یه ابزار کمک آموزشی مناسب دارید که اولا نیاز شمارو برای فهم عمیق فیزیک فراهم کنه و در کنار اون با زدن تست در فیزیک به تسلط برسید!

 

بهترین روش درس خوندن فیزیک به اینصورت است که شما اول باید کتاب رو بخونید چون رفرنس اصلی کتاب هست و بعد از مطالعه کتاب و حل مثال های کتاب، رو بیارید به ابزار کمک آموزشیتون و نکات کنکوری اون مبحث رو یاد بگیرد. در انتهای هر مطالعه فیزیک شما باید تست بزنید و نحوه حل مسائل رو تمرین کنید.

 

( برای یادگیری تکنیک های سریع حل تست های فیزیک می توانید از دی وی دی های آموزشی من در موسسه کنکور آسان است استفاده کنید. )

هفته بعد اون درس رو مرور کنید و این بار تست های بیشتر و سخت تری از فیزیک حل کنید و اینطوری هوش خودتونو به چالش بکشید.

 

فیزیک از جمله دروسی هست که نیاز به پرکاری در حل تست داره چون خلاقیت در طراحی تست های فیزیک بالاست و شما باید انقدر تست بزنید که تست ها براتون آشنا باشه و اگه تغییری در طراحی سوال دادن شما با این بیس قوی بتونید از عهده‌اش بر بیاید!

 

فیزیک درس خیلی شیرینی و شما خیلی زود نتیجه این تلاش رو تو آزمون‌هاتون می‌بینید، من خودم با همین روش همیشه در فیزیک آزمون هام ۱۰۰ درصد بود.

 

پس به حرف های من اطمینان کن و فقط شروع کن به تلاش کردن.

 

یکی از دلایلی که باعث شد من فیزیک را ۱۰۰% بزنم این بود که تصمیم گرفتم در تمریناتم سوالات دشوار را حل نمایم و این به شدت به من کمک کرد چون با حل آن سوالات مدام به خود می گفتم تو دشوارترین و پیچیده ترین سوالاتی که در این مبحث ممکن بود مطرح شود را حل کردی پس در کنکور هیچ مشکلی نخواهی داشت.

 

یکی دیگر از تکنیک هایی که روی درس فیزیک پیاده کردم این بود که من فیزیک را مفهومی می خواندم نه حفظی و هر مبحثی که توسط دبیر تدریس می‌شد دقیق می‌خواندم و مرور می کردم سپس آنقدر از آن مبحث تست می‌زدم تا تمامی تست ها تمام شود و من کاملا با نحوه طراحی سوالات آشنا شوم.

 

همیشه قبل از تدریس یک مبحث آن را مطالعه می کردم من غالبا سعی می کردم مطالبی را که دبیر تدریس می‌کرد به خوبی متوجه شوم و بعد از آن در همان روز مجددا مطالب را می خواندم و تست های مرتبط با آن مبحث را می زدم و باز در هفته آینده با زدن تست های همین مبحث سعی می کردم مهارتم در حل مسائل مبحث فوق را تا حد امکان بالا ببرم و فرمول هایی را که از حل کردن تست ها یاد گرفته بودم یادداشت می کردم و پاسخ های تشریحی را به دقت بررسی می کردم.

 

من سعی میکردم با حل کردن مسائل تشریحی بسیار سخت که معمولا خیلی سخت تر از سوالات کنکور بودند ابتدا به تسلط کافی در آن مبحث برسم و سپس تست های سخت را به شیوه ذهنی حل نموده و بعد حل ذهنی خودم را اثبات می کردم.

 

من علاقه زیادی به درس فیزیک داشتم و همیشه کلی مطالعه خارج از درس آزاد در این زمینه داشتم و با دید چند وجهی، بین مفاهیم مختلف ارتباط برقرار می کردم.

 

علاقه زیادی به فیزیک داشتم چون در فیزیک می توان با روش های ابداعی و خلاقانه سوالات را حل کرد همچنین امکان لمس وقایع مخصوصا در مباحث دینامیک و حرکت وجود دارد و این ها در کنار هم باعث می‌شد من مطالب را مفهومی بخوانم و چیزی را حفظ نکنم.

 

مباحث را به صورت عمقی و با حل و اثبات فرمول ها می خواندم  و به حل سوالات تشریحی آن می پرداختم و سپس به زدن تست ها می پرداختم.

 

برای هر مبحثی ابتدا مفاهیم کتاب را عمیقا مطالعه می کردم و بعد تمامی سوالات کتاب درسی را حل کرده و گاهی حتی خودم از روی سوالات مختلف کتاب درسی تعدادی تست طراحی و حل می‌کردم.

 

نکات بالا رو خوب بررسی کنید و در نحوه مطالعتون به کارببرید. ان شاا… که سال بعد اسم شما در بین رتبه های برتر کنکور سراسری بدرخشه…شما میتوانید البته اگر بخواهید.

 

با آرزوی موفقیت برای شما

مهندس امیر مسعودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.