از جمع بندی غافل نشوید…

دوران جمع‌بندى

دوران جمع‌بندى

از جمع بندی غافل نشوید… در ماه های نزدیک به زمان برگزاری آزمون سراسری دانش آموزان دچار استرس و افت در ساعات مطالعه و بی انگیزشی می شوند.

نزدیک شدن به روز کنکور نباید شما را نگران کند چون طبیعی است که بعد از طی کردن یک مسیر طولانی در جایی انسان خسته می شود ، در صورتیکه در این وضعیت قرار دارید نگران نباشید و امید خودتان را از دست ندهید و با انرژی به مسیرتان ادامه دهید.برای ادامه راه باید به چند نکته توجه کرد :

۱-توجه داشته باشید برای که نهایتا تا پایان اردیبهشت اجازه دارید مطالب جدید را مطالعه کنید بعد از آن خواندن مطالب جدید اکیدا توصیه نمی شود.

۲-اگر تا کنون در مطالعه سهل انگار بوده اید در مدت باقی مانده باید زمان مطالعه را افزایش دهید و سعی کنید از زمانی که هر روز در اختیار دارید به بهترین شکل استفاده کنید ، در این مدت تصمیمات کوتاه مدت بگیرید و تصمیمتان را اجرا کنید.

۳-از حاشیه نویسی ها ، خلاصه نویسی ها و کتاب خود آموز حتما استفاده کنید این دست منابع برای همین روزها تهیه شده اند.

۴-از مقایسه کردن خودتان با دیگران پرهیز کنید چون هر کس در زندگی شرایط خاص خودش را دارد .

۵-زمان مطالعه دروس عمومی را افزایش دهید و از عمومی ها غافل نشوید ، توجه داشته باشید که معمولا وضعیت دروس عمومی را با توجه به ماهیت آنها بدون کمک اساسی دبیر و صرفا با افزایش ساعت مطالعه  میتوان بهتر کرد.

۶-برای تقویت دروس عمومی از کتاب ۲۰ مجموعه عمومی استفاده کنید و حتما تستهای عمومی رشته های دیگر را کار کنید و با شرایط آزمون سراسری این کار را انجام دهید یعنی رعایت زمان ، پوشش و دیگر شرایط آزمون.

۷-بعد از آزمون دادن حتما آزمون را تحلیل کنید و رفع اشکال انجام دهید، بهترین روش آزمون دادن برای ایام جمع بندی روش سه روز یکبار است که در این روش نصف روز امتحان می دهید و در دو روز و نیم با قی مانده رفع اشکال انجام می دهید.

۸-در مدت زمان باقی مانده تا کنکور از تستهای استاندارد استفاده کنید و کمتر تست تالیفی کار کنید.

۹-داشتن روحیه مناسب ، تغذیه سالم و خواب منظم در نتیجه نهایی شما تاثیر بسزایی دارد ، برای هر سه مورد برنامه ریزی کنید.

یادتان باشد پایان خوب بهتر از شروع خوب است ، سعی کنید تمام کننده خوبی باشید.


مهندس امیر مسعودی مدرس برتر فیزیک و ریاضی کنکور
برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان موسسه کنکور آسان است با شماره‌های
۴۰ ۹۶ ۴۰ ۶۶ – ۰۲۱
۳۸۸۹ ۷۵۲ ۰۹۱۲
۰۹۱۲۸۳۷۵۷۴۷
تماس بگیرید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.