نکاتی برای یادگیری بهتر درس عربی

۱) قواعد درس عربی را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید و همسشه سعی کنید با مطالعه‌ی دقیق مثال‌ها مطالب را در ذهن خود به طور کامل تثبیت کنید. ممکن است شما از چند منبع برای مطالعه استفاده کنید اما خلاصه‌برداری را فراموش نکنید.
۲) کتاب عربی طوری طراحی شده است که متن هر درس منطبق با قواعد همان درس است. به طور مثال اگر درس ششم سال سوم ،مبحث مستثنی دارد، حتماً در متن درس موارد بسیاری در این زمینه به کار برده شده است. سعی کنید قواعدی را که یاد گرفته‌اید در متن درس پیاده کنید. با این کار عملا مبحث صرف و نحو را تمرین می‌کنید.

۳) تمرین‌های کتاب را جدی بگیرید و بدون کمک گرفتن از جزوه‌ی معلم، خودتان حل کنید. سعی کنید اشکالاتی را که در یادگیری شما اتفاق افتاده است در این مرحله رفع کنید.
۴) تست بزنید و فراموش نکنید که در درس عربی تست زدن نقش مهمی را ایفا می‌کند. تسلط بر نکات این درس با تست زدن فراهم می‌شود. حتماً چهار گزینه را بررسی کنید و بعد پاسخ صحیح را انتخاب کنید. پاسخ تشریحی هر تست را با دقت بررسی کنید، حتی اگر به سؤالی پاسخ صحیح داده‌اید. حتماً در قالب تست‌ نکات جدیدی را یاد خواهید گرفت که می‌توانید به خلاصه‌برداری مرحله‌ی اول خود اضافه کنید.
۵) خلاصه نویسی و حل تست‌های کنکور در پریادگیری شما سهم بسزایی دارد. هرگز مرور را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.