روش های یادگیری قرابت معنایی

همان‌طور که می‌دانید مبحث قرابت معنایی یکی از مهم‌ترین مباحث درس ادبیات فارسی است که در میان بقیه‌ی مباحث درس ادبیات در آزمون سراسری، بودجه‌بندی بیش‌تری را به خود اختصاص داده است. این بودجه‌بندی در کنکور سراسری حدود ۴۰ درصد است.

برای دست‌یابی به هدف یا هر چیز دیگری باید ابتدا به خوبی پیش‌نیازهای آن را انجام دهید یا بع عبارت دیگر مراحل قبل از آن را به طور کامل طی کنید تا به هدفتان نزدیک‌تر شوید. قرابت معنایی هم پیش‌نیازهای خاص خود را دارد.

 

در گام اول برای این‌که بتوانید مفهوم سؤال را بهتر درک کنید باید از لغات و معانی آ‌ن‌ها استفاده کنید؛ یعنی یادگیری خود را در این مرحله افزایش دهید. بعد از آن به سراغ معنی شعر بروید تا با کاربرد لغات در بیت‌ها، جمله‌ها و معنی آن‌ها بهتر آشنا شوید.

حال که پیش‌نیاز اصلی این مرحله را انجام داده‌اید باید توجه داشته باشید که تنها یک گام دیگر تا هدفتان فاصله دارید. اگر به تست‌های قرابت معنایی خوب توجه کرده باشید از اهمیت آرایه‌ها در آن‌ها غافل نمی‌شوید. بعد از ۲ مرحله‌ی لغات و معنی شعر سعی کنید با تمرین و تکرار، تسلط خود را بر آرایه‌ها افزایش دهید تا با طی این مرحله بتوانید به هر گونه تست مفهومی و… در ارتباط با قرابت معنایی پاسخ صحیح دهید.

بعد از یادگیری و طی مراحل یادشده به راحتی می‌توانید به تمام سؤالات قرابت پاسخ دهید.a

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.