معیار های کلیدی برای انتخاب مشاور

نیاز همیشگی به مشاور و راهنمای متخصص در هر کاری و هر مسیری بجای خود محترم است ؛ بخصوص در این بازه زمانی که در واقع شروع فرایند مطالعاتی برای کنکور به شمار میره، داوطلبان زیادی سرازیر میشن به سمت مشاوره و مشورت با کارشناسان تحصیلی در مورد مطالعه و برنامه ریزی و تست زنی و مهندسی منابع مطالعاتی و هزار و یک سوال دیگه.

آزمون و خطا ریسک داره و یک پشتیبان و ناظر می تونه بهت جهت درست و دلگرمی بده .مطمئن باش اگه دست دست کنی هم چیزی درست نمیشه و این یکسال هم به سرعت برق و باد می گذره و آخرش هم نتیجه مورد نظرت رو نخواهی گرفت ؛

تو این مطلب قصد دارم برای انتخاب یک مشاور به معنای واقعی کلمه راهنمایی هایی بهتون بکنم که خیلی میتونه کمکتون کنه که تو دام مشاورای قلابی و بی سواد و دروغگو که فقط به فکر پولن و خیلی راحت با شگردهایی مثل مهندسی معکوس و تعیین سطح علمی و عملی و … با آینده تون بازی میکنن، نیفتین.

 

– مشاور خوب اونه که کارهاش نه تقلیدی و کم اثر باشه ، و نه تبلیغی که نقش بازاریابی محصولات خودشون رو داشته باشه . همچنین باید بتونه با دارایی تو کارت راه بندازه و نه اینکه اول بسم الله مجبور به رفتن به فلان کلاس و همایش خاص کنه.

– این روزا خیلی از به اصطلاح مشاورای کنکوری و در عمل بازاریاب محصولات کنکوری، ادعا میکنن که دکتر و بخصوص مهندسن چند تا رتبه برتر تربیت کردن اما خیلی موارد بوده که ثابت شده چیپلم هم ندارن و وقتی ازشون مدرک میخوای حرفی برا گفتن ندارن و به قول معروف میپیچونتتون .پس حتما قبل از انتخاب مشاور ازش مدرک مستند بخوای.

– کم نیستن افراد افراد کم تجربه ای که با جسارت ادعاهایی می کنند و با سر و صدای و تبلیغات زیاد ، سعی می کنند با چند جمله از بزرگان مقاله یا سخنرانی انگیزشی بسازن و یا یکسری راهکار مثل دستور آشپزی بخط کنن و بگن راهکار .

– مراقب باش مشاور نسخه کلی و بدون شناخت برنامه ریزی (یکی برای همه) بجای برنامه ریزی اصولی بهت ندن . برنامه هایی که متاسفانه در اینترنت بفروش میرسند اینجور که آماری گرفتیم یا پشتیبانی ندارند و یا در حد فرمالیته چندبار زنگ زدن هست مثل پشتیبان آزمون.پس یعنی شما تنها یک برنامه داری که نه نظارت جدی داره و نه ویژگی ها  و نکات شخصی نظیر ضعف، قوت های ماه های قبلی به روی فصول و نه سرعت پیشروی ها اصولی و شخصی چیده شدن !!! و این خودش بازم مشکل ساز میشه برات.

-تبلیغ باید در عمل باشه،نه خودستایی پس نمونه کارشون مقایسه کن و بعد تشخیص بده و تصمیم بگیر چه کسی اینکاره هست و کی زحمت می کشه و حرفش به دل می شینه و صداقت داره و میشه بهش اعتماد کرد.

-در مجموع مثل همیشه، بهترین خودت باش اما دنبال معجزه نباش. خودت و تنها خودت میتونی موفق بشی و تضمین و ترکوندنی که به وسیله رفتن سراغ فرد x یا y  باشه، برای کسی که کاری نکرده و باری نبرده، معنا نداره: (أَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى وَ أَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَى)dorogh1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.